Monday, August 22, 2011

Edisi biskut ghaye..

Salam sume...

pagi ni aku bgn dlm kul 1 dgn penoh semangat nk wat kueh ghyae..niat ati yg ikhlas klo jadik nk bg la sedare mare kt kg nun..Namun, biskut yg kuharapkan meletop tu x menjadi..die more tu soft cookies, mungkin sukatan susu nye xbetul..dah le kembang semangkuk..pulak tu hubby aku wat dekat2..(aku yg suh die wat..haha!)ble dekat2, jd la mcm kek..aku n iman dok dpn oven tu sambil termangu..apelah nasib cookies ni..hubby pun ckp bnde ni kne praktis ag..yelaa, ni 1st time bwt cookies, so after this maybe aku akn kurangkan susu pule..n aku ingt nk tuka skit resepi..tp tgk la kerajinan aku cmne sbb jumat ni nk blik klang dah..oh ye, name biskut aku tu chocolate raisin oatmeal cookies..huhu..sedap, cume texture nye xbpe menjadi..aku risau la, semenjak bersalin smpi la ni, aku dah mcm xreti nk bwt kek sume..mesti je xjd..dlu sblm kawin n bru kawin aku leh wat byk muffin(wat jualan gtu..)ntahlaa..tp skang ni aku cenderung nk bwt kuih tradisional pulak..huu..menarik kuih2 ni..klo kuih nyonya peranakn byk gune santan, gula melaka, tepun pulut, n tepung beras..n dorg lebih suke mengukus..klo kuih org melayu pulak, byk yg menggoreng..ade jugak guna teknik bertanak dan mengukus..(betul ke perkataan bertanak tu?)

Sejak akhir2 ni, i've been observed that si kecik tu pun da pandai menunjukkan aksi dan emosi.. mane taknye, ble aku tinggalkan die kejap, die nye nangis mcm sedih sgt..aku tunggu die betul2 sedih, bru aku angkat die..klo x, keje dok ngangkat je..tp skang ni pun, mungkin die gatal gusi xselesa sbb gigi nk tumbuh..mcm2 laa..pandai pulak ble die bermain tu, die tepuk2 aku, mcm ajak aku maen skali..huhu..klo bab mkn pun, aku bbiarkan je tgn aku pegang sudu..nnt, die sndr akan cari mknn tu (slalu aku bg die mkn sambil pegang rapat tgn die..)

t'row, i will try again bake my cookies..

No comments:

Post a Comment