Wednesday, March 16, 2011

Susu mummy and susu enfalac a+

Haa..inilah gambar iman yang terbaru..baru tangkap semalam..toncet tu pengasuh aku yg buat kan..hihi..terkejut aku masa amik die..rase sgt comel tp dlm masa yg same tkot die sakit lak..tp die ikat ni xketat pun..pandai pengasuh aku ni mendandan anak aku..nk harap aku, isk2..

Iman-chan



Kalau nk tau aku beri susu badan 80%, susu enfalac a+ 15%, air suam 5% pada iman..huhu..memang aku menyesal sebab xdpt bg die full susu bdn dr pantang ag..tp, aku teruskan la jugak..sbb klo skang bru nk kumpul ebm (expressed breast milk) mmg da xblh..nk jd citer, org laen melecet selepas menyusu.aku lak melecet sbb mengepam terlalu lama..pam tu pun aku da xpakai ag..and aku da bli pam baru..

Avent diberi nama,
Manual penggunaanya..

aku pilih manual sbb sng nk bwk g mane2..n aku jenis suke benti kejap , n ag satu sbb tgh melecet jd xblh continuously pump..must stop 2-3second then continue pumping..

Ini kotaknye, brg nye tgh basuh..jadi inilah pamnye yang telah menggantikan pam di bawah ini..


Nasihat yg boleh dikongsi ialah..kte kne banyak membaca forum2 ttg pengalaman org laen sblm memilih breastpump yg terbaik utk kte..so, skang ni penghasilan susu aku just around 6-8oz per day daripada 15oz per day..sbb xblh pam lama n ble rase sakit, sesi pam itu akan terjejas..cian kt my iman..i'm so sorry..mummy owe you this..

Setakat ini je..coretanku..aku sebenarnye tgh tunggu brg online dtg umah..xsampai2..jenuh aku tunggu..

tata..

3 comments:

  1. uit...guna buku ADC ye tuk letak alat mengepam..hehe

    ReplyDelete
  2. hahah..maybe itula main purpose of sklar book..
    jgn mrh ye pak bernard skalar ..

    ReplyDelete